Leírás és Paraméterek
„A gondolatmenet struktúrája” címet viselő, hosszú, keskeny vászon hét szürkéskék sávval tagolt, mögötte, közötte fekete-fehér jelsáv. A jelek, lehetnek betűk, egy titokzatos, stilizált kotta hangjegyei, egy dallam, vagy éppen a gondolatmenet digitalizált rögzitménye. A „háttér” fekete-fehér motívumrendje másrészt összefüggő, sokszorosan kapcsolódó képfelületet is képezhetne, de ezt megszakítja az előtte húzódó hét sáv. Ez a megszakítás ugyanakkor új ritmusképletet hoz létre, és bizonytalanságot teremt abban a tekintetben, hogy valóban van-e összefüggő, „eredeti” kép a mögöttes tartományban. Ha megváltoztatjuk nézésünk fókuszát, és a „mögöttes” helyett a „közöttesre” koncentrálunk, olvasható sorokat kapunk, melynek csak ritmusát érthetjük, tartalmát nem lehet és nem is kell desifrírozni. Ez az írásmotívum természetesen már sokkal korábban feltűnt Konok képformái között, egy 1995-ös „Collage”, vagy az 1997-es ’Mikroludium” esetében. Formailag ugyan különböző, de motívumaiban nagyon hasonlatos a 2005-ös „S.T. 2005/34” című négyzetes vászon Itt, „A gondolatmenet struktúrája” esetében, a kép monumentalitása az, amely kétségkívül a léptéke miatt hozott valami gyökeresen mást, újat. Konok Tamásnál ez a képalkotási metódus gyakran előfordul, egy-egy megtalált, kidolgozott motívum, forma, vagy ritmikai rend, később újra előkerül, átdolgozva, kibővítve, vagy éppen ellenkezőleg, lecsupaszítva, minimalizálva, az új lényeget kiemelve.
Fitz Péter
Műfaj | művészettörténet |
ISBN | 978-963-9340-75-6 |
Sorozat | Fővárosi Képtár katalógusai 143. |
Szerkesztő | Fitz Péter – N.Mészáros Júlia |
Kiadó | BTM Kiscelli Múzeum |
Kiadás éve | 2009 |
Kötés típusa | Puhatáblás / Kartonált |
Oldalszám | 312 |
Nyelv | magyar |
Méret | A4 205 x 287 |
Tömeg | 400 g |